לייעוץ חינם ללא עלות וללא התחייבות

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




    עורך דין צוואות וירושות




      המדריך לתכנון העתידי של היורשים שלך

      במהלך חיינו, אנו מתמודדים עם מגוון רב של תוכניות ופתרונות פיננסיים כדי להבטיח את רווחתנו, השקט הנפשי שלנו ואת האפשרות שלנו לחיות בכבוד במהלך חיינו ובעיקר לגבי העתיד של חיינו, יחד עם זאת רבים בוחרים לתכנן מה יקרה לאחר מותם וככל הניתן לתכנן זאת בצורה הנכונה והיעילה ביותר. אחד מכלי התכנון המרכזיים ביותר לאחר מותנו הוא הצוואה. במאמר זה, נכיר את החשיבות של כתיבת צוואה ותכנון מס נכון, וכיצד עורך דין צוואות יכול לסייע לך בתהליך התכנון והביצוע של רצונותיך.

      תחילה נבין מה זה בכלל צוואה?

      אין חובה לערוך צוואה ואף חלק נכבד מהאנשים לא עורך צוואה, במקרים אלו היורשים יקבעו בהתאם לאמור בחוק ולמצווה אין שיקול דעת למי ואיך יחולק העזבון שלו לאחר מותו. המטרה של הצוואה היא לחלק את ההון והנכסים של אדם לאחר מותו באופן ובדרך כפי שהוא רואה לנכון ולא כפי שהחוק רואה לנכון ובהמשך המאמר נתמקד בפן הפיננסי. צוואה היא מסמך משפטי המציין ומסדיר את רצונות האדם לגבי מה יעלה בגורל רכושו לאחר מותו, לפרטים נוספים בנוגע לצוואה מה הדרכים הנכונות לכתיבת צוואה וכו' מוזמנים ללחוץ כאן.

      חשיבות התכנון הפיננסי בצוואה

      במקרים בהם אין לאנשים הון ו/או נכסים משמעותיים אין צורך בצוואה והחוק יחלק את העזבון בהתאם לכתוב בחוק, כאשר ישנם אנשים בעלי הון ו/או נכסים שאותו הם מעוניינים לחלק לאחר מותם כראות עיניהם ובשונה ממה שהחוק מורה, הם לא מסתפקים בחוק הירושה כדי שיסדיר את הרכוש שלהם לאחר מותם והם כותבים צוואה. תכנון פיננסי צופה פני עתיד הינו חשוב במיוחד ויכול להביא לחסכון משמעותי בחלוקת העזבון (החסכון יכול להגיע לאחוז משמעותי משווי העזבון) ותכנון מס שיקטין את החשיפה למס (ככל וישנה חשיפה). כתיבת צוואה המכילה בתוכה תכנון פיננסי מאפשרת ומבטיחה לאותו אדם שלא רק שהרכוש שלו יחולק בהתאם לכוונותיו, אלא גם להוביל לחסכון במיסוי לאחר חלוקת העזבון, בנוסף, כתיבת צוואה בצורה תקינה וברורה יכולה למנוע סכסוכים משפטיים בין בני משפחה ולשמור על שלום המשפחה לאחר שאותו אדם הלך לעולמו.

      אז מה התפקיד של עורך דין צוואות וירושות

      עורך דין צוואות הוא עורך דין המתמחה בתחום הצוואות שמסייע לאנשים לכתוב ולתכנן צוואה שתעמוד במבחן הזמן וחשוב אף יותר שתעמוד במבחני הפסיקה שכן אם מישהו יחליט לערער על תוקפה של הצוואה, הצוואה והאופן שבו היא נכתבה יגרמו לכך שכל הטענות מסוג זה, ככל ויטענו, יהיו לשווא והצוואה תשקף במדויק את רצון המצווה. מעבר לעובדה שהצוואה צריכה לעמוד בדרישות החוק והפסיקה, כאמור לעיל, תכנון נכון של העתיד יוביל לחסכון משמעותי במיסוי ובכך היורשים יזכו להנות מפירות העזבון בצורה הטובה והיעילה ביותר. למשל, במקרה שלמצווה (האדם שכותב את הצוואה) יש מספר נכסים כמספר ילדיו, הירושה תחלק כל דירה באופן שווה בין היורשים בעוד שאם הייתה נכתבת צוואה, המצווה היה יכול לחלק דירה אחת לכל יורש ואף לבצע איזונים נוספים בכסף או בשווי כסף מפירות הצוואה וכך כל יורש יהיה עם דירת ירושה משלו. מנגד אם לא נכתבה צוואה והיורשים מעוניינים לחלק ביניהם את הירושה כך שבמקום שהם יהיו בעלים במשותף של דירות הירושה, לכל אחד תהיה דירה משלו, היורשים חשופים למיסוי בגין העברת הזכויות בדירות וככל והם לא יפרידו את הדירות ביניהם, הרי שיתכן והרצונות שלהם בנוגע לדירה שונות וכך נוצרים סכסוכים שכנראה שהמצווה היה מעדיף שימנעו מהם. גם במקרים שלא נכתבה צוואה והיורשים מעוניינים לחלק את העזבון בצורה אחרת ולנסות לבצע תכנון מס, גם כאן יש מה לעשות ונפרט במאמר נפרד.

      סיכום

      כתיבת צוואה מתוך תכנון צופה פני עתיד שיאפשר ליורשים להנות מפירות העזבון של המוריש, מסדירה את היחסים בין היורשים ואף יכולה לחסוך כסף רב כאשר היורשים יבקשו לממש את הנכסים שהם ירשו. בעזרת עורך דין צוואות, ניתן להבטיח כי רצון המת יקוים ואף למנוע סכסוכים משפטיים במשפחה שברוב המוחלט של המקרים אותו מוריש היה מעוניין למנוע לאחר מותו.

      משרדנו ייצג עשרות פונים לכתיבת צוואה מותאמת אישית שעונה במדויק על הצרכים של הלקוחות. מוזמנים לפנות לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. 052-828-2098

      שתף :

      לייעוץ חינם ללא עלות וללא התחייבות

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




        שיווק לעורכי דין שיווק לעורכי דין
        ×
        052-8282098 WhatsApp