לייעוץ חינם ללא עלות וללא התחייבות

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




    למה חשוב להיעזר בעורך דין מומחה לצוואות וירושות?




      הרבה לקוחות פנו אלי לאחרונה ושאלו אותי האם כדאי להם לערוך צוואה, אם גם אתם מתלבטים בשאלה האם כדאי לכם לערוך צוואה או לא ואם החלטתם שכן אתם לא בטוחים מה היתרונות של עריכת צוואה ואולי אתם גם מתלבטים האם להעזר בשירותיו של עו"ד צוואות לטובת כתיבת הצוואה, המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

      אז נתחיל תחילה מה קורה במקרים שבהם אין לאדם צוואה והוא הולך לעולמו, במקרים אלו היורשים של אותו אדם יגישו בקשה לרשם הירושה או לבית הדין הרבני לקבלת צו ירושה, את הבקשה לצו ניתן להגיש לבד או בעזרת עו"ד ירושות שיגיש את הבקשה לצו בשמכם. העזבון של המנוח מחולקת בהתאם לחוק הירושה. במקרה אדם השאיר אחריו בן/בת זוג וילדים, הרכוש המשותף/המיטלטלין הולכים כולם לבן הזוג ושאר העזבון מתחלק, חצי לבן/בת הזוג וחצי מתחלק בין הילדים. במקרה שיש בן/בת זוג ואין ילדים, בן/בת הזוג ירש את המיטלטלין (בהנחה שחיו יחד 3 שנים) ושאר העזבון יתחלק 1/3 לאחים ו-2/3 לבן/בת הזוג. במקרה שאין בן/בת זוג ואין ילדים הירושה מתחלקת בין קרוביו. מבחינת הקדימות בין היורשים, ילדי המנוח קודמים להוריו, הורי המנוח קודמים לסביו.

      אז למה בעצם צריך צוואה, אנשים עושים צוואה על מנת לחלק את רכושם באופן שונה ממה שמורה החוק ויכולות להיות לכך סיבות רבות ומרובות, למשל תכנון מס, לאדם שיש לו מספר דירות, במקום שיוריש חלק מכל דירה לכל אחד ואחד מילדיו, יכול להוריש מראש כל דירה לאחד מהילדים ואף לבצע איזונים ככל ודירה מסויימת שווה יותר מדירה אחרת וכך לסייע ליורשים להימנע מתשלומי מס שניתן היה לחסוך אותם בחשיבה מוקדמת. בנוסף, לא כל המשפחות הם משפחות אוהבות ותומכות, לעיתים אחד מהילדים או יותר, לא נמצאים שם בשביל הוריהם כפי שהורים היו רוצים שהם יהיו שם בשבילם, זו אחת הדרכים שיש לאדם, לתגמל אדם מסוים יותר מאדם אחר שהיה שם בשבילם, במיוחד בשנים האחרונות לחייהם. יש לא מעט אנשים שבוחרים לנשל לגמרי או באופן חלקי מי מילדיהם מצוואתם בגלל שהם לא התנהגו אליהם יפה בתקופה כלשהי בחייהם, הצוואה מאפשרת גם לדלג על דור ולהוריש לנכדים, למשל אדם שאחד מילדיו לא מתנהג לרוחו אבל הוא מאוד אוהב את הנכדים שיש לו מאותו הילד, הוא יכול לבחור להוריש לנכדים את הרכוש שלו, כולו או חלקו בהתאם לראות עיניו. אז מעבר לתכנון מס או החרגה/תגמול לאדם מסוים ישנם שמצריך ייעוץ פרטני לכל אדם, ישנם דברים נוספים שאפשר לתכנן מראש כבר בצוואה, לדוגמא מנגנון של יורש אחר יורש או יורש במקום יורש שאפרט להלן:

      • יורש אחר יורש – אדם יכול לקבוע בצוואתו שדירה מסוימת תלך לילד ספציפי ולאחר שאותו ילד ספציפי ילך לעולמו, אותה דירה תעבור לנכד ספציפי או לכל אדם אחר שקבע המצווה. היורש הראשון זכאי לעשות בדירה כרצונו ואף למכור אותה במהלך חייו אולם אסור לו להוריש אותה למישהו אחר.
      • יורש במקום יורש – לעיתים אדם יכול להחליט שהוא מעוניין שבמותו אדם ספציפי יירש נכס ספציפי ואולם אם במועד שהאדם הראשון נפטר, האדם שהוא רצה שיירש אותו נפטר גם הוא, אזי במקום שהנכס ילך ליורשיו של האדם שירש אותו, הנכס יועבר ליורש החלופי כפי שקבע המצווה. לדוגמא, אדם קבוע שדירתו היחידה תעבור במותו לילדה שלו וככל שילדתו לא תהיה בחיים, אז אחיו של המצווה יירש את הדירה ולא היורשים הטבעיים או כאלו שנרשמו בצוואה ירשו את הדירה.

      בנוסף, ניתן לקבוע תנאים מסויימים על מנת לרשת נכסים מסוימים, למשל הדירה תרשם על הנכד רק לאחר שיסיים לימודי רפואה/יתחתן עם בחירת ליבו וכיוצ"ב, ניתן לקבוע כל תנאי כל עוד הוא תנאי חוקי, ככל והיורש לא מעוניין לעמוד בתנאי הוא יכול להסתלק מחלקו בירושה.

      משרדנו מלווה עשרות מלקוחותיו בכתיבת צוואה ותכנוני מס עתידיים, מוזמנים לפנות לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שתף :

      לייעוץ חינם ללא עלות וללא התחייבות

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




        שיווק לעורכי דין שיווק לעורכי דין
        ×
        052-8282098 WhatsApp